Časté dotazy
1. "Děti sice budou umět anglicky, ale nebudou umět číst, psát a počítat."
Hned od počátku jsme si stanovili, že prvořadé pro nás jsou a i nadále zůstávají znalosti a dovednosti, které jsou v našem školním vzdělávacím programu. Angličtinou nenahrazujeme žádný předmět. Aktivity v CLILu jsou záměrně připravovány tak, aby rozvíjely i obsahovou stránku - v matematice se například budou učit čísla anglicky, ale děti budou počítat příklady, jak jsou zvyklí - pouze občas budou příklady zadávány anglicky.
Předmětů Čtení a Psaní se výuka v CLILu nebude týkat vůbec.
2. "Děti budou mít špatné známky z matematiky, protože nebudou umět říct anglicky výsledek"
CLIL má motivovat a pomáhat, ne nutit, ověřovat nebo kontrolovat. V hodinách s CLILem nebudou písemky či zkoušení zadáváno ani vyžadováno v angličtině (někdy pouze motivačně, za "odměnu navíc" v podobě hvězdiček, jedniček za aktivitu a podobně, nikdy povinně).
3. "Bude to velká zátěž pro děti"
Při sestavování aktivit bereme ohled na věk dětí. Činnosti připravoval tým zkušených učitelek jak prvního stupně, tak učitelek - angličtinářek. Ty ví, co děti jsou, a co nejsou schopny zvládnout.
Metoda CLIL s sebou nenese ani žádnou zátěž v podobě další hodiny v rozvrhu navíc.
4. "Děti metoda odradí od výuky jazyka"
Naopak - aktivity jsou vymyšleny tak, aby děti bavily. Často se budou využívat pohybové aktivity, scénky, hry, u kterých se aktivně zapojí všechny děti. Často bude využívána IT technika (písničky, kraťoučká videa, tablet) apod. Během CLIL aktivity klademe důraz na pohodu a legraci.
5. "Nebudu schopna se s dítětem doma učit, angličtinu neznám"
Využívání metody CLIL s sebou nenese žádnou domácí přípravu žáků. Děti ve vyšších ročnících mohou dostávat úkoly dobrovolné. I tak budou tyto úkoly dostatečně vysvětleny, aby děti samy věděly, co a jak.
6. "Někteří učitelé - neangličtináři naučí děti angličtinu špatně"
Všechny aktivity jsou dopředu pečlivě připraveny nebo zkontrolovány zkušenými angličtináři. Angličtináři - specialisté zároveň garantují správné provedení aktivity i správnou výslovnost. Vězte, že je i v našem zájmu, aby se děti učiy hned od první třídy správnu výslovnost i gramatické vazby - je to snazší, než je to za pár let v hodinách angličtiny pracně "přeučovat".
Na prvním stupni máme více než polovinu učitelů, které mají odpovídající znalost angličtiny pro první stupeň. Škola již nyní při přijímání nových učitelů zohledňuje právě i jazykové schopnosti. Kromě toho přímo na naší škole probíhají kurzy angličtiny pro naše učitele.